dimarts, 2 d’octubre del 2012

Cornet a Els homes d'en Patufet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Gaietà Cornet

Imatges extretes de Els homes d'en Patufet número 3 dedicat a Gaietà Cornet, publicat per l'editorial David (1930?). Gaietà Cornet i Palau (1878-1945) va ser un enginyer, dibuixant i caricaturista català. Un dels ninotaires més importants de la primera meitat de segle XX dins el món editorial català.

En una part de l'entrevista que hi ha dins el llibre, en Cornet contesta unes paraules que encara farien seves, en el fons,  bona part dels dibuixants catalans actuals:
- Perquè no'm limito a fer d'artista? Veli-aquí una pregunta que no puc dir-li les vegades que m'ha sigut feta per que son innombrables. Devant de la meva gran afició a fer ninots, molta, però molta gent m'ha fet la mateixa pregunta que'm fa vostè de: "perquè no abandona la carrera i els negocis i es dedica de plè a fer ninots? I ara li vaig a dir la resposta que faig a tothom: Senzillament, perque crec que si no's té un gran esperit de sacrifici i una virtut extraordinària, sol poden fer d'artista els rics. Jo no vaig néixer ric ni resignat a ésser pobre tota la vida. D'aquí el que haigi sacrificat i sacrifiqui bona part de les meves il·lusions i de la meva fruició espiritual per anar dret a la lluita per les subsistències.

3 comentaris:

  1. És un dibuixant fantàstic. Enllaça directament amb referències històriques com Little Nemo.

    ResponElimina
  2. Tens raó Enric. Val la pena recuperar els seus dibuixos al recent llibre sobre ¡Cu-Cut! editat per Efados. http://www.comicat.cat/2012/07/sha-editat-el-llibre-del-centenari-de.html

    ResponElimina
  3. Hola Jordi,

    Sorpresa:
    http://ropto.blogspot.com.es/2010/12/castanys.html

    Què et sembla.
    SALUT i NINOTS. R.

    ResponElimina